Polityka Prywatności aplikacji SpedDrew

Od 25 maja 2018 roku obowiązują nowe przepisy o ochronie danych osobowych RODO (czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych). RODO to Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.


By wyjść naprzeciw wymogom RODO oraz zachować zasadę transparentności informujemy, w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jakie mają Państwo prawa i możliwości.

Zgodnie z przepisami wskazanego Rozporządzenia RODO, poza dotychczasowym prawem do wglądu do swoich danych, jak również ich poprawiania i usuwania, będą przysługiwały Państwu dodatkowe prawa wynikające z przepisów Rozporządzenia, takie jak:

Wszystkie udzielone przez Państwa zgody mogą Państwo modyfikować lub wycofywać, kontaktując się z firmą Odbiorcy drewna.

Administratorzy danych / Podmioty którym przetwarzania powierzono

Administratorem danych, któremu powierzono przetwarzanie danych jest firma będąca Odbiorcą drewna, dla której realizowany jest przewóz drewna z wykorzystaniem aplikacji SpedDrew Kierowca.

Cele przetwarzania danych

Podstawy prawne przetwarzania danych

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Czyli - dostęp do Państwa danych ma jedynie Odbiorca drewna oraz dla celów obsługi technicznej firma Venatu sp. jawna. I oczywiście podmioty uprawnione na podstawie prawa - czyli np. organy wymiaru sprawiedliwości.

Dbamy o Państwa dane. Stosujemy odpowiednie środki technologiczne i nie przekazujemy Państwa danych żadnym innym firmom oraz osobom trzecim.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Zgodnie z Dyrektywą RODO, mają Państwo prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Jakie dane zbieramy?

Dane zbierane podczas obsługi dokumentów

By mogli Państwo przeprowadzić proces uzupełniania dokumentacji w celu przewozu drewna zbierane są standardowe dane dotyczące dokumentów przewozowych w tym kwitów przewozowych oraz kwitów wywozowych, oraz pojazdów przewożących drewno.

Dane zbierane podczas przewozu drewna


Podczas przewozu drewna na serwerze Odbiorcy zapisywane są współrzędne lokalizacji (współrzędne GPS). Zapis współrzędnych jest realizowany od momentu zaawizowania transportu lub kwitu przewozowego do momentu wyjazdu z zakładu Odbiorcy. Zapis współrzędnych może być przerwany w aplikacji na życzenie klienta po naciśnięciu odpowiedniego guzika.

W jaki sposób wykorzystywane są Państwa dane?

Dane zbierane podczas przewozu drewna, w tym dane lokalizacji, są wykorzystywane w celu określenia położenia towaru Odbiorcy oraz parametrów towaru.

Pozostałe dane dotyczące dokumentów przewozowych wykorzystywane są w sposób standardowy jak przy obiegu dokumentów papierowych.

W przypadku kontroli Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych oraz Inspektorów zajmujących się wprowadzeniem rozporządzenia RODO, Państwa dane mogą zostać udostępnione pracownikom Inspektoratu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz dyrektywą RODO. W przypadku naruszenia prawa, lub gdy będą wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić Państwa dane organom wymiaru sprawiedliwości.

Dlaczego zbieramy i przechowujemy Państwa dane?

Dane zebrane podczas pracy aplikacji i systemu SpedDrew są niezbędne do poprawnego funkcjonowania firmy Odbiorcy.

Czy można zażądać usunięcia danych?

Kwestie usuwania danych lub zanonimizowania państwa danych realizowane są w ramach umowy między państwem a Odbiorcą. W przypadkach nieuregulowanych we wskazanej umowie kwestie te regulują przepisy o ochronie danych osobowych.

Jak wygląda procedura usuwania moich danych osobowych?

W celu usunięcia danych osobowych należy skontaktować się z przedstawicielem firmy Odbiorcy, dla którego świadczycie państwo usługi transportowe.

Przedstawiciel firmy Odbiorcy poinformuje Państwa o trybie i czasie zanonimizowania danych.

W jaki sposób będziemy się z Państwem kontaktować?

Przedstawiciel firmy Odbiorcy będzie kontaktował się z państwem telefonicznie lub za pośrednictwem firmy przewozowej, w ramach której realizują państwo usługę przewozu.


Zmiany naszej polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na tej stronie lub poprzez aplikację SpedDrew

Pozostajemy z wyrazami szacunku
Producent oprogramowania SpedDrew, Venatu sp. jawna.