SpedDrew jest usługą wspierającą procesu obsługi zakupu drewna z wykorzystaniem protokołów przekazania surowca (PP), który w coraz większym stopniu zdobywa popularność wśród odbiorców. Ponadto jest to optymalne rozwiązanie podczas zakupu znacznych mas drewna na obszarach dotkniętych klęską.
Usługa SpedDrew wykorzystuje trzy platformy: aplikację WWW przeznaczoną dla pracownika biurowego i pomiarowego oraz dwie aplikacje mobilne przeznaczone dla pracownika terenowego oraz kierowców przewoźników. Dodatkowo na usługę składa się system informatyczny chmury obliczeniowej umożliwiający ciągłą i bezawaryjną pracę oraz pełny systemem wykonujący kopie zapasowe. Kolejnym elementem usługi jest praca specjalistów nadzorujących w sposób ciągły działanie systemu oraz rozwijających i dostosowujących system do wymogów rynku. Tak skonstruowana usługa powinna zapewnić komfort pracy użytkownikom oraz przynieść korzyści przy realizacji zadań biznesowych.
W celu przetestowania i zapoznania się z usługą prosimy o kontakt.
Platforma mobilna przeznaczona dla pracowników terenowych prowadzących przejmowanie, kupowanie surowca w terenie od dostawców. Obejmuje następujące funkcjonalności:
1. Aktualna baza danych wszystkich jednostek PGL LP w kraju wraz z danymi teleadresowymi i kontaktami do ich pracowników terenowych.
2. Podręczny kalkulator pozwalający na wyliczenie masy przejmowanego surowca
3. Baza umów wraz z artykułami, które są zawarte z dostawcami
4. Moduł do ewidencjonowania przejmowanego surowca w ramach PP łącznie z możliwością:
- Wykonania zdjęcia każdej sztuki
- Określenia lokalizacji każdej sztuki
- Zebrania danych kontaktowych do osoby odpowiedzialnej ze strony dostawcy
- Naniesienia mapy dojazdu do każdej ze sztuk, również poza siecią dostępnych - dróg publicznych w celu skutecznego dotarcia do kupionego surowca
- Transferu dokumentu do systemu w celu obróbki i zlecenia spedycji odpowiednim przewoźnikom
Serwis WWW przeznaczony jest dla pracownika biurowego i pomiarowego. Umożliwia:
1. Zarządzanie umowami na dostawy surowca
2. Zarządzanie przewoźnikami i taborem samochodowym:
- Kierowcami
- Pojazdami i przyczepami
- Ładownościami oraz tarą zakładową
3. Zarządzanie dokumentami odbioru drewna [PP] oraz przewozowymi [KP]
- Przyjmowanie i realizacja dostaw zakupionego drewna poprzez obsługę dokumentów [PP]
- Wystawianie, wysyłanie przewoźnikom, przypisywanie, zarządzanie i nadzór nad realizacją dokumentów [KP]. System pozwala wydzielić i obsługiwać etapy realizacji poszczególnych KP
4. Zarządzanie użytkownikami systemu
5. Raportowanie:
- Realizacji umów
- Realizacji protokołów PP
- Przejętych mas przez poszczególnych pracowników terenowych
- Przewoźników wg mas na KO
- „Antykradzieżowe” – wyszukiwanie trendów i odchyleń od pożądanych wyników
6. Mapowanie:
- Lokalizacji surowca w lesie
- Trasy przejazdu każdego z samochodów
- Wszystkich tras przejazdu wg zadanych kryteriów
Platforma mobilna przeznaczona dla kierowców samochodów dostarczających surowiec drzewny z lasu. Obejmuje następujące funkcjonalności:
1. Przydzielanie KP do poszczególnych kierowców bądź firm spedycyjnych
2. Obsługę całego procesu dostawy, który jednocześnie śledzony jest z poziomu platformy WWW, poprzez:
- Podjęcie KP do realizacji
- Załadunek (system wspiera również wyliczenia masy surowca drzewnego zgodnie z obowiązującymi przepisami)
- Awizację dostawy na etapie rozpoczęcia przejazdu do zakładu końcowego